Selecteer een pagina

Tips, tricks en waardevolle inzichten waar jij je voordeel uit kunt halen…

Marketing Kennisbank

Voor coaches & consultants die behoefte hebben
aan inspiratie voor hun marketing

Onderwerpen

Ben je op zoek naar kennis en inspiratie over een specifiek onderwerp? Klik op één van onderstaande categorieën en zie direct alle artikelen die onder dit onderwerp vallen.

Artikelen

Lees al mijn artikelen over verschillende onderwerpen op het gebied van marketing.

Doe jij aan marketing of aan sprinketing?
Visie

Doe jij aan marketing of aan sprinketing?

Ik geef toe, ik houd erg van een goed potje Risk. Regelmatig speel ik dan ook met vrienden, die tijdens het potje even vijanden zijn. Al zijn sommige dat niet...
Meer lezen...
Van suspect tot ambassadeur
Verkoop

Van suspect tot ambassadeur

Suspects, leads en prospects, je hebt er vast wel eens van gehoord. In je marketing en verkooppijplijn worden deze termen gebruikt om de mate van interesse te kwantificeren van een...
Meer lezen...
Het ideale verdienmodel voor coaches en consultants
Verdienmodel

Het ideale verdienmodel voor coaches en consultants

De bekende Amerikaans auteur en spreker Jim Rohn zei ooit: “You don’t get paid for the hour. You get paid for the value you bring that hour”. Dit betekent eigenlijk...
Meer lezen...
5 lessen die ondernemers kunnen leren van The profit
Visie

5 lessen die ondernemers kunnen leren van The profit

Ik kijk altijd erg graag naar the Profit. In dit programma gaat Marcus Lemonis op bezoek bij ondernemers die hulp kunnen gebruiken met het managen van hun bedrijf. Elke aflevering...
Meer lezen...
10 redenen waarom muziek op de werkvloer je productiever maakt
Doelstelling

10 redenen waarom muziek op de werkvloer je productiever maakt

Wist je dat er in 35% van de bedrijven waar muziek wordt gedraaid, popmuziek het favoriete genre is. Klassieke muziek wordt in 7% van de bedrijven gedraaid. Muziek op de...
Meer lezen...
De 4 marketing W’s die iedere coach moet kennen
Doelstelling

De 4 marketing W’s die iedere coach moet kennen

Het Nederlandse biermerk Heineken staat wereldwijd bekend om hun slimme en doordachte marketingcampagnes. Of je het een lekker biertje vindt is natuurlijk een kwestie van smaak. Ze maken echter wel...
Meer lezen...
Ben jij een consultant met een rode lap op je site?
Funnel

Ben jij een consultant met een rode lap op je site?

Ik heb een hekel aan stierenvechten. Ik snap gewoon niet waarom je met duizenden mensen in een stadion gaat zitten kijken naar een dier dat totaal gestresst is, wordt uitgedaagd...
Meer lezen...
Waarom iedere coach, trainer en consultant moet stoppen met uurtje/factuurtje
Verdienmodel

Waarom iedere coach, trainer en consultant moet stoppen met uurtje/factuurtje

Ben jij coach, trainer of consultant en heb je een super methode ontwikkeld waarmee je jouw klanten echt kunt helpen? Stop dan alsjeblieft met het factureren van klanten op basis...
Meer lezen...
Samenvatting: Begin met het waarom, Simon Sinek
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting: Begin met het waarom, Simon Sinek

Synopsis: Begin met het waarom Begin met het waarom is een boek van Simon Sinek, dat miljoenen mensen wereldwijd geïnspireerd heeft tot het loslaten van huidige denkpatronen en te starten...
Meer lezen...
Samenvatting: De 7 eigenschappen van effectief leiderschap, Stephen Covey
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting: De 7 eigenschappen van effectief leiderschap, Stephen Covey

Synopsis de 7 eigenschappen van effectief leiderschap In deze klassieker van auteur Stephen Covey, vertelt de schrijver je hoe je leiderschap kunt ontwikkelen op persoonlijk en op zakelijk vlak. De...
Meer lezen...
Samenvatting: Invloed, Robert B. Cialdini
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting: Invloed, Robert B. Cialdini

Synopsis Deze internationale bestseller van Robert B. Cialdini leert je alles over invloed. Welke technieken worden er gebruikt om jou "ja" te laten zeggen tegen een aanbod en hoe kun...
Meer lezen...
Samenvatting: Now, discover your strenghts, Donald O. Clifton
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting: Now, discover your strenghts, Donald O. Clifton

Synopsis Wanneer je in je kracht zit, lijkt het werk soms haast vanzelf te gaan. In dit boek van Donald O. Clifton neemt de schrijver je mee op reis en...
Meer lezen...
Samenvatting: Profit First, Mike Michalowicz en Femke Hogema
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting: Profit First, Mike Michalowicz en Femke Hogema

Synopsis Winst hoeft helemaal geen boekhoudkundige registratie te zijn van iets dat je niet in op je bankrekening hebt staan. Winst hoeft ook helemaal niet iets te zijn dat overblijft...
Meer lezen...
Samenvatting: Rich dad, poor dad, Robert Kiyosaki
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting: Rich dad, poor dad, Robert Kiyosaki

Synopsis Rich dad, poor dad Schrijver Robert Kiyosaki vertelt in dit boek het de kennis die zijn echter (arme) vader met hem deelde, een hoogopgeleide man, die goed verdiende, maar...
Meer lezen...
Samenvatting the four hour workweek, Tim Ferris
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting the four hour workweek, Tim Ferris

Synopsis Een werkweek van 4 uur, is het mogelijk? Schrijver Tim Ferris claimt van wel en schreef er zelfs een bestseller over. In dit boek lees je hoe je goed...
Meer lezen...
Samenvatting: The one hour content plan, Meera Kothand
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting: The one hour content plan, Meera Kothand

Synopsis The one hour content plan De handleiding waarmee iedere ondernemer een jaar aan content ideeën kan bedenken, in slechts 60 minuten tijd.   Samenvatting Dit boek is geschreven met...
Meer lezen...
Samenvatting: De edele kunst van not giving a fuck, Mark Manson
Samenvattingen managementboeken

Samenvatting: De edele kunst van not giving a fuck, Mark Manson

Synopsis De edele kunst van not giving a fuck Stop met het willen bereiken van onhaalbare doelen en begin te accepteren dat je leven bestaat uit tegenslagen en tekortkomingen. Aan...
Meer lezen...
Begin niet aan marketing voordat je dit gelezen hebt
Verdienmodel

Begin niet aan marketing voordat je dit gelezen hebt

Ben jij bekend met het kerkhof waar veel goedbedoelde initiatieven van ondernemers liggen? Wat ik hiermee bedoel zijn de websites die al tijden niet meer voorzien zijn van nieuwe content,...
Meer lezen...
Hoe je in de helft van je tijd je resultaat kunt verdubbelen
Doelstelling

Hoe je in de helft van je tijd je resultaat kunt verdubbelen

Timothy Ferris, schreef in zijn boek ‘een werkweek van 4 uur’, over een ontzettend interessant fenomeen. Wat dat fenomeen is, ga ik vandaag met je delen. Het gaat je namelijk...
Meer lezen...